wat-niet-te-doen-op-facebook

Wat u vooral niet moet doen op Facebook

Facebook is de perfecte manier om als bedrijf contact te houden met potentiële- en huidige klanten. Het is daarom niet opmerkelijk dat 47% van de Nederlandse bedrijven actief is op Facebook. Toch gaan er veel bedrijven nog vaak de mist in met het gebruik van Facebook. Daarom geven we een lijstje van de 4 dingen die je niet moet doen doen op Facebook.

1. Je alleen richten op het werven van nieuwe klanten

Veel bedrijven zetten Facebook voornamelijk in om nieuwe klanten te werven. Dit lijkt misschien een goede manier, maar het is juist ook heel belangrijk dat je in contact blijft met jouw huidige klanten. Huidige klanten worden vaker ‘fan’ van jouw bedrijf en juist die personen zorgen ervoor dat je bedrijf bekend wordt bij een groter publiek.

2. LIKE, LIKE, LIKE

Bedrijven meten vaak hun succes aan de hand van het aantal likes dat ze op hun Facebookpagina hebben gekregen. Hoe meer likes, hoe meer succes wordt vaak gedacht. Maar wat zegt een like nou eigenlijk, als bezoekers vervolgens nooit meer op een bericht reageren of berichten van jouw bedrijf delen? Natuurlijk is het hebben van veel likes goed voor het imago van jouw bedrijf, maar het zegt lang niet alles.

3. Alleen over je eigen bedrijf plaatsen

Een van de meest gemaakte fouten op Facebook is dat bedrijven enkel over hun eigen bedrijf praten. Zo delen zij alleen iets op Facebook als ze bijvoorbeeld een award gewonnen hebben of als hun bedrijf een nieuwe belangrijke vordering heeft gemaakt. Om loyale fans te krijgen is het juist van belang om ook relevante content te delen van andere bedrijven. Zo blijft je Facebookpagina interessant voor je fans. Want zeg nou eerlijk, hoe interessant zijn de mensen die alleen maar over zichzelf praten?

4. Enkel tekst en links plaatsen

Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Het is heel cliché, maar daarom niet minder waar. Toch plaatsen bedrijven vaak alleen maar tekst of links op de pagina. En dat is jammer, want foto’s en video’s creëren veel meer interactie. Volgens statistieken van Kissmetrics krijgen Facebook updates met foto’s 39% meer interactie dan posts die alleen links of tekst bevatten.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *