Een column als communicatiemiddel

Een column is de ideale manier om uw mening over een bepaald onderwerp naar buiten te brengen. Een column mag prikkelend en uitdagend zijn. In een column kunt u als schrijver uw mening ventileren op een manier die de lezer uitdaagt om het eens of oneens te zijn. Kortom, in een column zet u de lezer aan het denken. Een column kan elk gewenst onderwerp hebben, van politiek tot sport. Voor u als ondernemer is het vanzelfsprekend om uw column een onderwerp mee te geven dat raakt aan de werkzaamheden van uw onderneming. U zou bijvoorbeeld een column kunnen schrijven over aangepaste wet- en regelgeving. Bent u het eens met het beleid van de regering ten aanzien van ondernemers of juist totaal niet? In een column mag u overdrijven om de lezer te binden.

Wat is een goede column?

Een goede column is kort, ongeveer tussen de 250 en 450 woorden. De aandacht van de lezer moet vastgehouden worden, lange lappen tekst zijn dan niet interessant genoeg. Zoals al vermeld is de belangrijkste eigenschap van een column dat er in wordt overdreven. Door te dramatiseren roept u bij de lezer eerder een emotie op waardoor hij zal nadenken over uw column. De belangrijkste onderdelen van een column zijn de eerste en de laatste zin. In de eerste zin moet de aandacht van de lezer direct worden getrokken. Dit kunt u bereiken door direct een provocerende stelling te plaatsen. In de laatste zinnen moet er weer terugverwezen worden naar de eerste zin of alinea. Hierdoor is de column ‘af’.

SocialCopy schrijft uw column

Het schrijven van een column vereist ervaring en vaardigheden. Vaardigheden die niet binnen no-time kunnen worden aangeleerd. We begrijpen dat u als ondernemer niet de tijd hebt om u uitgebreid te gaan verdiepen in het ‘hoe en wat’ van een goede column. Dat hoeft ook niet. Wij verzorgen prikkelende columns die precies aansluiten bij de interesses van uw doelgroep.