Waarvoor gebruikt u als ondernemer een interview?

Het is misschien niet het eerste waar u aan denkt bij de vraag hoe u uw onderneming kan promoten. Toch kan dit interessant zijn. Door middel van het afnemen en publiceren van een interview kunt u interessante meningen over onderwerpen die met uw bedrijf of branche te maken hebben onder de aandacht brengen van lezers. U kunt bijvoorbeeld een aantal van uw klanten interviewen waardoor duidelijk wordt hoe u hen van dienst bent. Ook zou u uzelf kunnen laten interviewen zodat er een kijkje in de onderneming getoond wordt. Kortom, een interview kan een goede extra marketingtool zijn. Vooropgesteld dat het een goed interview is natuurlijk.

Wat is een goed interview?

Een goed interview zorgt ervoor dat de geïnterviewde persoon duidelijke en juiste informatie overbrengt op de doelgroep. De ontvanger moet iets aan de boodschap hebben. Afhankelijk van het doel van het interview worden er vragen gesteld. Wanneer er vooral interesse is in de mening van de geïnterviewde is het belangrijk om geen gesloten vragen te stellen. Een gesloten vraag geeft namelijk de mogelijkheid tot een kort antwoord zoals ‘ja’ of ‘nee’. Interviews die vanuit zakelijk oogpunt worden afgenomen zullen gericht zijn op de mening van de geïnterviewde; het hoe en waarom. Bijvoorbeeld waarom iemand overgestapt is naar de concurrent.