Een persbericht is echt iets voor een copywriter, daarom bent u bij SocialCopy aan het juiste adres hiervoor. Het is een verstuurde aankondiging naar de media. Het gaat altijd over iets nieuwswaardigs, zoals een nieuw product of een nieuw soort dienstverlening.

Voordelen van een persbericht

Persberichten trekken de nodige publiciteit. De voordelen van een persbericht zijn;

  • Het genereert meer navraag dan betaalde advertenties;
  • Publicatie zelf is ook reclame;
  • Het werkt effectief en vestigt de aandacht op iets nieuws.

Persberichten zijn in feite nieuwsberichten, maar dan met als doel in het kort en geheel neutraal te informeren, zodat lezers of bedrijven het nieuws oppikken en het vervolgens delen en/of publiceren. Het schrijven van persberichten is leuk en uitdagend maar ook vrij lastig. Niet zelden gaan ondernemers, die zelf hun persbericht schrijven en publiceren, in de fout. Een van de grootste fouten die u kan maken, is het schrijven van een persbericht in de vorm van een advertentie. De schrijver moet zich altijd het volgende afvragen: Wat voor nieuws breng ik? Hoe zorg ik ervoor dat dit nieuws de belangstelling van anderen opwekt?