Een goede slogan verhoogt je naamsbekendheid

De manier om uw naamsbekendheid te vergroten is het hebben van een pakkende slogan. Wanneer de consument een slogan hoort of leest, moet hij direct weten dat het uw onderneming is die hiermee adverteert. Goede voorbeelden hiervan zijn Nike ‘Just do it’ en Heineken ‘Heerlijk helder Heineken’. U merkt dat deze slogans blijven hangen bij het publiek, ze zijn ‘catchy’ en passen bij het merk dat ze representeren.

In een goede slogan noem je normaal gesproken de naam van het merk. Dit hoeft echter niet altijd, soms is de slogan zo duidelijk met het merk verbonden dat het noemen van de naam niet noodzakelijk is. Een voorbeeld hiervan is de slogan van Centraal Beheer Achmea ‘Even Apeldoorn bellen…’ Wilt u als startende ondernemer een product of dienst aanprijzen? Dan is het aan te raden om de merknaam op te nemen in de slogan. Een slogan moet kort en bondig zijn en zich in het geheugen van de consument griften.

SocialCopy bedenkt uw slogans

Door gebruik te maken van verschillende technieken, helpen we u aan de juiste slogan die aansluit bij uw product, dienst of onderneming. Probeer het zelf uit en neem contact met ons op. U zult merken dat een goede slogan je meer bekendheid en klanten op zal gaan leveren.